Apr 29, 2014

Healthy Pizza

// A few days ago, I made this amazing pizza where the pizza buttom was made of roots (carrots and parsnips) and then toppet with pesto, parma ham, chorizo and cheese. Yummy and healthy!

Jeg elsker at eksperimentere med mad og lave nye retter som jeg aldrig har lavet før. Nye smagsoplevelser og nye erfaringer. Hvis de så også er sunde, så er det super! :-)

Jeg lavede denne pizza den anden dag hvor bunden er lavet af gulerødder og pastinak, og ellers toppet med "almindelig" pizzatopping. Men i teorien kan man putte alt på!



Her er opskriften:
  • 1 kg gulerødder
  • 1 kg pastinakker
  • 6 æg
  • 1 glas pesto 
  • 1 pose mozarellaost
  • 1 pk. chorizo
  • 2 pk. parmaskinke
  • Rucola til pynt
Fremgangsmåde:
Skræl først det yderste lag af både gulerødder og pastinakker og skær bund og top af og smid dette ud.
Bliv derefter ved med at skrælle gulerødderne og pastinakkerne indtil de ikke kan skrælles mere og kom skrællen i en skål. Jeg synes dog det var svært at skrælle det hele, så jeg rev nogle af rodfrugterne på mit råkostjern.
Tag en skål mere og kom 6 hele æg i og pisk disse let.
Kom gulerødder og pastinakker op i æggemassen lidt efter lidt og få vendt det hele godt rundt.
Tag 2 beklædte bageplader og fordel massen i et tyndt lag til du har to pizzabunde.
Bag disse i ovnen i ca. 30 minutter – husk dog at holde øje – bunden er færdig så snart massen er sammenhængende og er stivnet.
Top pizzaen med fyldet.
Sæt pizzaerne tilbage i ovnen til fyldet har fået nok – her kan man som hovedregel sige, at den er nok, når osten er smeltet.

Pynt eventuelt med rucola!

Velbekomme!

hugs&kisses

No comments:

Post a Comment